Sunday, November 16, 2008

Saya MC!

tahun ni 3 ari aku amik mc. tp yg 2 ari tu cam rugi je amik mc pon.,. yg 1st sbb aku ceri beri.. tu pon aku dah sampai opis baru nk kene ceri beri.. so kena lak balik g klinik amik ubat amik mc..dah rugi dah minyak kete aku g cyberjaya nun..

yg 2nd lak sbb ceri beri aku cam tak elok je..so aku g klinik lik amik lagik sehari nye mc.. tp taim tu aku cuti ma.. tp taim tu aku cuti, tp sbb kene pegi trening..so aku gagah kan la jugak g amik mc..cisss rugi2..(yg nipatut tak kire la ek..)

yg 3rd ni, mmg kaw2 aku demam menggigil punye.. jumaat ari tu laa..kul 4 aku terjaga badan sejuk gile.. siap gigil2 lagi.. cam kene demam kepialu je (eh demam kepialu tu camne actually?).. aku ingat sbb ekon ke.. eh ekon tak pasang pon.. kipas pon pasang speed 1 je.. apahal nk menggigil lak?

aku lepak kat sopa..dah nangis2 dah.. tak tahan sejuk dia lain macam..laki aku jaga lagi taim tu.. tgh siapkan claim dia kena submit pagi tu..

mmg takla ni nk pegi keje.. stret aku meset org opis suh carik org ganti aku.. (aku meset sue .. tenkiu sue).. sume aku men meset2 je..meset ajas meset bos.. sbb bese nye pekeje dedikasi cam aku, aku call.. pastu wat sore sakit hehhe convincing la kata sakit.. hhee... tapi yg ni mmg aku nk becakap pon gegel2..

laki aku bawak g klinik.. klnik kat serdang lak tak bukak subuh2 sepi'e tuh.. round satu serdang ngan seri kembangan takde klinik bukak.. pastu beli penedol je balik umah

makan2panedol terus aku tido sampai laa ke ptg.. mak aku laa yg layan anak aku..ptg tu ujan lak.. nk g klinik amik mc, aku redah je la ujan.. dokte cakap demam bese je..

tp aku cam rasa aku demam sbb 'bentan' kot.. walopon pakai iud pon bleh pregnen kan? sbb aku punye period pon lewat 3-4 hari.. lepas je period tu aku pegi bukak iud..mmg plan bulan ni nk bukak mende itu sbb mau plan for second baby..insyallahhh...

maybe masa period bulan ni bukan period? tp miscarriage? kan kalo miscariiage dia punye pantang mcm org lepas besalin..tp aku tak pantang apa2 pon.. tu yg bentan tu aka demam menggigil satu macam..

tah la.. aku tak tanya mak aku pon pasal ni.. aku berkire2 sendiri je ni..

korang yg tak kawen lagi mesti tak paham aku tulis ni.. ok pe.. sedikit ilmu kawen2 utk korang.. hehe

8 comments:

lelah semu semata said...
This comment has been removed by the author.
Hanney Hanafiah said...

ehh aku dah kawen pon x paham senornye..hehe..btw kan ina, lepas 2bulan aku kawen kan, aku cam ada darah2 gak tau..tapi bukan piyed, sehari je..aku ingat aku gugo gak, tapi tanye dokter die ckp x..so aku x pantang pon la..entah la...aku men belasah aje..heh

Ztajonet said...

hahhaha jura.. betul2.. mak ko very the open.. teringat lagi aku.. mak ko punye tips utk lupa kan ex bopren camaner..hahhaha


aikk sikit je ke cem? tu darah ilang daree kot.. hahhahhaha

tp kalo sikit tu tak kot..normal bg org dah berkahwin kot..

Putry Sue said...

siyes aku tak paham iud tu apeee?? ade la benda yang aku tak paham tapi nak tulis balek aku dah x ingat ape benda. ekeke btw same2 ina. ngeh2!

Ztajonet said...

hehhe sue takpe2.. sok dah kawen sok tau sendirik punye

Hanney Hanafiah said...

haa tak la kot kan..sehari je cam piyed..cam lendir2 giteww...seken day tu dah tinggal sisa2 je..

lelah semu semata said...
This comment has been removed by the author.
nuruLito said...

apsal byk delete neh? iud tu mende weh?