Sunday, January 25, 2009

Pernahkah anda rasa kecil hati?

Selalu nye bila aku kecik ati..aku simpan je.. tak kisah.. malas nk kisah..

tapi kali ni tah kenapa aku nk meluahkan perasan kecik ati ini? maybe sbb dah tgh malam.. feeling blues tu terlebih2 pulak..haahahha


kali ni aku kecik ati sbb aku di tuduh mengundang 'chatters' menyerbu masuk ke blog beliau..aku menjadi punca blog beliau banjir dengan pembaca2 tidak di undang..tapi bukan kah blog mmg utk tatapan publik? selagi tidak di setting kan kepada private?

kenapa terang2 nampakkan aku je yg salah? semua komen yg beliau dah tulis, di delete terang2..dan membuatkan beliau terpaksa menukar url utk ke sekian kali..bukan sini saje.. begitu juga di multiply..serius..ini mematikan hasrat aku utk berblogging..

terima kasih juga kerana telah mendisconnected kan aku sbg frens di multiply.. siyes bukan aku yg mengundang kebanjiran chatters.. tanya lah pada mod yg pernah menyiarkan sejumlah gambar semasa treasure hunt di cerating.. dan dengan bijak menyebarkan url multiply beliau di channel..walhal kalo chatters memberi apa2 url, harus di edit..

seingat aku.. aku penah beri url aku pada seorng chatter dr brunei..setelah aku belek2 blognya.. dia takde pon ramai kawan di kalangan chatters.. so aku kire pecaturan aku berkongsi url dengan nye adalah selamat..

ada lagi.. aku penah beri komen di blog seorng chatters.. chatters tersebut menjadikan blog nye sbg blog menjual brg.. maybe chatters lain jumpa blog aku dari situ..

tapi aku admit je sume silap aku.. meletakkan kan URL link korang pada belah tepi blog ini..tanpa izin korang.. tapi sebenar nye utk memudahkan aku mencapai ke blog korang gak..aku admit aku masih baru di bidang ini..

so dengan ini.. sesapa yg mengizinkan saye meletakkan url blog korang kat tepi blog ni.. sila la inform kepada saye..-mesej ini ditujukan kan kepada sesapa yg nk nufnang lebey..maka saye akan sukacita nye meletakkan url tersebut..

pada saye.. saye tak kisah pon url blog saye ada di blog org lain..sharing is caring..lagi pon blog mmg sifat nye begitu.. utk tatapan umum.. kalau utk bacaan kawan2 sahaja.. baik masuk frenster, myspace, facebook dan sebagainye..yg boleh di set kepada private

utk komen pada blog ini..sila lah taruk nick anda pada openID atau anymomios (malas nk eja betul2)..ini utk mengelakkan blog anda diserbu.. terus terang saye katakan kan,,komen2 anda adalah pembakar semangat saye utk meneruskan liku2 idup.. cehh wahhhh

saye ingin meminta maaf secara terbuka kepada sesapa yg pernah saye kecik kan ati..sesunguhnya saye hanya insan biasa.. tak lari dari kesalahan..

maaf sekira nye surat ini di buat secara terbuka..dan penulisan nye agak poyo..sbb saye masih terpengaruh dengan penulisan sewaktu saye UPSR..

sekian..

24 comments:

Hanney Hanafiah said...

aku nak respon ni, tapi susah la..ko tau la byk ati kene jaga. ati mod la, ati cetes la. tunggu aku benti jadi mod leh aku kutuk2 mod ngn cetes skali gus,haha..dulu aku memang kisah la bile org(cetes terutama nye) bace blog aku. tapi selagi ko bace, ko simpan takpe.jgn saiko2 aku balik la kan. pastu bile aku pk pasal aku ada nuffnang, aku dah x kisah sgt. yang penting ko bace, x yah sebar2 kan sgt kat org.btw ina, aku sukung ko. ko berani suarakan ape yang selame ni aku rasa, tapi aku tepakse pendam.heheh..

Qen said...

aku pon setuju ngan Cem. Aku sukung ko Ina.. Mmg susah nak jage ati org. KALO XNAK ORG BACE BLOG, APSAL KO BUAT BLOG TU IN THE 1ST PLACE??

ko wat x tau je la kat org yg marah ko tu. Tu sbb aku takot nak letak link kat blog aku. Tapi siyes aku x kisah pon ko letak link blog aku kat blog ko. Aku x kisah org bace. Asalkan x kecoh2 kat kapet la. aku pon penah rase tempias2 rakan2 sekerja pasal cetes tau blog dorang. Siyes aku rase kepoyoan tu memuncak. huahuahua..

Ztajonet said...

hehe thx cem dan qen kerana memahami.. sayang korangg

Qen said...

weh Ina.. ko bleh tgk lagi.. die sampai kul 7. tapi sini dah ujan. x leh tgk la.. blue chip stock tu saham2 yg mahal, yg selamat, yg control pasaran saham negara.yg mahal2 skit la. cth cam airasia holdings, genting bhd, ioi corp bhd, maxis, tekekom.. sume2 tu la. hehehe..

Tengku Speki said...
This comment has been removed by the author.
Tengku Speki said...

erkk jeket... sebelum apa2, nak mintak izin tulis komen ni...and sorry mengganggu ketenteraman semua orang...

dakni delete komen kat atas ni tadi... sebab ada kesilapan tatabahasa :)

And ada satu komen dekat entry bertajuk boikot tu pun dakni delete balik.. sebabnya.. dakni pun rasa lain mcm.. takut ada orang rasa tak senang..

ok siyes2 lak ok.. :)
betul aper jeket ckp.. selagi tak di set kan ke pvt, tukar url mcm mane sekali pun org akan jumpe gaks blog tu.. Maaf sekali lagi kerana mengganggu ketenteraman semua orang.. dalam entry di atas ada menyebut pasal cetez,, dakni pun seorang cetez.. jadi terkena jugak tempias nyaaa sikit2 :)

Anonymous said...

susah tu..
pada pendapatan saya sebanyak dua sen ini,
kalau die tak nak orang baca, sila lah letak blog itu sebagai private, bak kata wishing star..
walahei, kenapa perlu jaga hati orang lain sedangkan blog bukan ke dibuat utk tempat luahkan perasaan selagi ianya tak menyentuh isu-isu sensitip..
kan?
err.. ni pendapat saya je la..
btw,
hi jita! lama tak jumpa kan.. anak dah besar pon.. hihihi.. jumpa pon masa jita kawen dulu.. (lamanyee!)

lelah semu semata said...
This comment has been removed by the author.
Qen said...

wakaka ko ke mod tersebut jura? hakhak.. mungukk..

lelah semu semata said...
This comment has been removed by the author.
Ztajonet said...

ngeh ngeh juraaa

openID takleh pakai eh kat blog aku? ajarkan camne nk buat? hehhe

yela weh.. aku terasa la weh.. aku nk komen kat blog ko pon segan2 je.. sob sob..

sebenarnya takde la kecik ati mana pon.. saje je nk hangatkan blog aku yg suam2 ni.. hahhaha

Ztajonet said...

wishing star: tu la.. pelik gak tgk u delete2 komen hehhe... takpe laa tak kecik ati

landaklaut: sape ni eh?

Anonymous said...

jura ke org itewww?laaa..wakakkaakka..

ko lorat la ina..aritu byk dh aku taip nk komen2 ps ni taww..skali ko x seting..menci ai..

tgk..skrg ni aku dh x de idea lak nk komen..hoh..
-diana-

Putry Sue said...

seronok lak bace blog ina kali ni...hikhik

Putry Sue said...

jap..aku sukung third and second last paragraph komen jura yg pes tu...hehehe ;p

Qen said...

aku tagged ko. sile bace blog aku. masyeh

Anonymous said...

ape la majuk2..ni seme cetes yg xde otak punye pasal la ni..bkn seme cetes bangang2..ade yg bijak pandai..
yg bangang2 tu sbb nak gleme,kekonon nak jadik wartawan..bg dorg moderator@15 ni mcm artis..ape2 kisah peribadi yg dorg dpt tau, dgn bangganya dorg korek lagi dan canang2 ke pelusuk alam..
aku dah merasa jadik duadua..mod pun penah dan skang aku dah x jadik mod,aku jadik cetes je la..
zaman aku jadik mod dulu,kitorg dilarang dan diharamkan jumpa cetes..sape2 didapati jmpe cetes kene tukar nick/identiti supaya cetes xtau..zaman tu xde hal sgt la ngan cetes sbb kitorg cuma chat kat @15..lebih dr tu mmg xde..bos mmg x bg beramah mesra ngan cetes..xtau la skang nape pale otak beliau berubah..kan dah menimbulkan persengketaan..ape da boss..
kawan2 di @15,xmo gado2..kawan2 xmo lawan..kalo kedekut je jgn kawan..

Dehe said...

dengan ini aku isytiharkan ko telah mendapat keizinan aku utk letak link ke blog aku kat sini, haha

Unknown said...

saya telah menghadiahkan anda sebutir award

Anonymous said...

camne nak send anonymous kalo ko tak setting weh! huhhh

terasa aku tau. aku tau ko marah kat aku ni. sepak kang! huahua

pasal multiply tu, aku delete semua moderator la. bkn ko sorg je. denan pun aku delete gak rasenya. kwn2 aku yg bukan mod pun aku delete.. ada yg aku tak sempat nak delete sbb internet slow time aku hangin dlu tu.

last2 aku mcm rasa lantak la. malas dah nak amik port psl multiply..

aku delete komen2 aku kat sini sbb taknak cetez tau la blog aku. dah la komen2 aku semua lucah2.. takde plak aku marah ko kasik access kat cetez lain.. lgpun kang diorg tau la sape bf aku. (poyo) huahua

sensitip la ina ni. seb bek dah lain opis. kalo tak terpaksa la aku belikan shakur mainan demi memujuk ko. huhh

sorry la buat ko terasa eh. aku takde niat pun salahkan ko tau. ko salah paham ni..

lagi satu aku nak komen pasal private kan blog tu, hek elehhhh.. blog aku sukati aku la nak pvtkan ke tak.. aku tak kisah sape2 nak baca, tp aku tak suka cetez poyo n saiko je baca.. nak baca, baca je la. tp jgn la kecoh2..

aku mmg poyo.. apadehal? huahua

sorry eh ina. mwah mwah. jgn la marah2.. nti ko banak, aku belikan baju cantek2 tuk anak ko tau. mwah mwah. miss you

Anonymous said...

erk pasal multiply tu, dah lama gila dah aku tak aktip. paling aku hangin masa gambo tupis aku tersebar. ada 2-3 cetez saiko ni siap godek2 page kwn aku pastu amik gambo tupis aku. sape tak hangin weh?

dah lebih setahun rasanya aku dah delete fren list aku.. baru2 ni je aku gatal2 tgn gi log in multiply.

dan... aku tak pernah marah pun ko letak link blog aku kat tepi blog ko ni.. kalo aku marah, aku sound tepek je.. ko pun kenal aku mcm mana kan?

jgn la marah. aku rasa bersalah. sobs

Anonymous said...

hehehe....adoyaii...pening la baca kisah gado2 ni. Tp ok la tu, elok gak luahkan perasaan yg terpendam tu...simpan lelama pn ngundang sakit ati je..Jangan ada dendam sudahlah ya mods..Meh salam2 meh hahaha

Anonymous said...

cam nk nanges lak ak nengok mods2 ak cyg cm nk gado2 neh..isk3..

Tengku Speki said...

nape jeket da lama tak update belog?
apa2 pun semuge sehat2 je kat sane.. hukkk